محبوبه بیات، بازیگر تئاتر در گفتوگو با سایت ایران تئاتر، با بیان این خبر که قصد دارد در متنی از طلا معتضدی با کارگردانی عباس غفاری، به نام"رستگاری در شب دور" برای اجرا در جشنواره تئاتر رضوی بازی کند، گفت:«متاسفانه اغلب اوقات به دلیل نداشتن تخصص تئاتری و نمایشی، به گونهای به موضوعات مذهبی پرداخته میشود که به نظر میرسد عدهای از آن به عنوان یک پله و سکو استفاده میکنند
محبوبه بیات، بازیگر تئاتر در گفتوگو با سایت ایران تئاتر، با بیان این خبر که قصد دارد در متنی از طلا معتضدی با کارگردانی عباس غفاری، به نام"رستگاری در شب دور" برای اجرا در جشنواره تئاتر رضوی بازی کند، گفت:«متاسفانه اغلب اوقات به دلیل نداشتن تخصص تئاتری و نمایشی، به گونهای به موضوعات مذهبی پرداخته میشود که به نظر میرسد عدهای از آن به عنوان یک پله و سکو استفاده میکنند
هیچ گاه به کارگردانی که احساس میکنم از موضوع مذهبی به نفع خود سوءاستفاده و بهرهبرداری میکند، رأی نمیدهم.
محبوبه بیات، بازیگر تئاتر در گفتوگو با سایت ایران تئاتر، با بیان این خبر که قصد دارد در متنی از طلا معتضدی با کارگردانی عباس غفاری، به نام"رستگاری در شب دور" برای اجرا در جشنواره تئاتر رضوی بازی کند، گفت:«متاسفانه اغلب اوقات به دلیل نداشتن تخصص تئاتری و نمایشی، به گونهای به موضوعات مذهبی پرداخته میشود که به نظر میرسد عدهای از آن به عنوان یک پله و سکو استفاده میکنند. حتی در آن زمان که برای بازبینی کارهای شهرستانها میروم نیز وقتی احساس کنم موضوع مورد بهرهبرداری قرار گرفته به آن رأی نمیدهم. مسائل مذهبی باید کاملاً تخصصی نمایشی شوند، و نباید با نگاه خصوصی و سلیقهای با آنها برخورد کرد. به نظر میرسد در جشنواره تئاتر امام رضا(ع) این نگاه تخصصی مورد توجه قرار گرفته و دوستان فرصت طلب در این جشنواره، جایگاهی نخواهند داشت.»
وی توضیح داد:«متن معتضدی به نوعی تقابل افکار و رویارویی آدمها را به نمایش میگذارد. رستگاری در شب دور به اعتقاد من یک تئاتر است.»
این بازیگر پیشکسوت تئاتر که در نمایش"مرد نیک سرشت" به کارگردانی امیر دژاکام نیز ایفای نقش میکند، درباره شیوه بازیگریاش گفت:«اعتقاد دارم که بازیگر میتواند صاحب سبک باشد؛ ولی از آن جا که هر بازیگر در ایران تابع متن و سلیقه کارگردان است، باید توانایی کار روی همه نقشها و متنها را داشته باشد. از آن جا که در ایران پیشنهادهای کار چندان زیاد نیست، کمتر میتوان به صورت تخصصی کار کرد و در نهایت سبک و سیاق کارگردان بر کار بازیگر تاثیر میگذارد.»
وی درباره نقشی که در مرد نیک سرشت ایفا میکند، توضیح داد:«در این نمایش نقش خانمی را ایفا میکنم که ازدواج نکرده و به نوعی با رویاهایش زندگی میکند و مورد احترام مردم محل است. دژاکام بیشتر روی متون ایرانی کار میکند و نگاه خاص خود را به نمایش ایرانی دارد. تعصب و دقت نظر به کار و اهمیت به تئاتر جزء ویژگیهای این کارگردان است که به صورت متمرکز به تئاتر میپردازد. به این ترتیب میتوان به او اعتماد کرد.»